#10 pssst....det fedeste shoot

Kære bloglæsere
Thomas havde endnu engang gjort det opsøgende arbejde ift. at skaffe mennesker at stille foran kameraet (jeg skylder vist en omgang eller to på den konto). Denne gang skulle det gå ud over Nicolai og Mathilde.

Ideer.
Jeg havde ikke været på lokationen før, så jeg havde ikke helt ideerne til at starte med. Det måtte komme on-the-fly. Men virkelig fede baggrunde der var dernede, Thomas fik især gjort god brug af dem - se hans skud her. Men jeg må love for det er nogen fede baggrunde, rustne og mørke, og de passede bare perfekt til Mathildes mørk/røde hår (se billede 1)

#1
Desuden synes jeg det er en fed effekt med vinden i håret på det første billede her. Jeg har brugt to Nikon SB-800 til kantlys. Jeg har faktisk ikke rigtig skrevet så meget om dem her på bloggen, men jeg kom på den ide at gå over til Nikon Flash, da jeg føler de er lysår forud for Canon på det område. Zack Arias bruger samme system (skyder med Canon kamera men med Nikon flash) på den tre dages workshop som han afholdt for Creativelive.com - fedt webinar btw.....dog er jeg bange for der er kommet liiidt for meget skrald på kantlyset i dette eksempel...

_MG_6093-Edit.jpg
Mathilde @ ISO100, 33mm, f/4.0, 1/200s


#2
Det næste billede af Mathilde var faktisk et billede jeg fik taget en smule uheldigt....troede jeg....for da jeg kom hjem på computeren og så det var det faktisk et af de fedeste...jeg havde ikke fået sat kantlyset op endnu (ved ikke lige hvorfor jeg vælger at smide billederne ind i den falske rækkefølge:) ).....anyway, jeg synes der er mange følelser gemt i dette billede, og det gør sig bare godt i S/H synes jeg.....


_MG_6045-Edit-Edit-2.jpg
Mathilde @ ISO100, 50mm, f/4.0, 1/250s

#3
Jeg startede med Nicolai ved indgangen til pladsen bag Naturama, men det var desværre umuligt at få afstand nok til ham, så de bedste billeder fra det sted er i halv-total. Igen simpelt setup - beauty dish fra kamera venstre, oppe fra. Jeg er specielt tilfreds med beskæringen, jeg elsker bare de panorama lignende beskæringer, som nærmer sig 2:1 formatet....jeg har desuden arbejdet for at få refleksioner i brillerne fra BD'en.


_MG_5932.jpg
Nicolai @ ISO100, 33mm, f/4.0, 1/250s

#4
Jeg er kommet til at synes mere og mere om dette billede. Jeg fik sat Nicolai ned foran en lavt monteret BD, og så ellers ned og ligge på maven for at få vinklen i skabet....jeg er ganske godt tilfreds med at jeg ikke har beskåret i hverken hænder eller fødder (godt man lærer lidt fra gang til gang :) )



_MG_6008.jpg
Nicolai @ ISO100, 17mm, f/4.5, 1/250s


Evaluering
FEDESTE shoot til dato. De gør sig begge bare helt vildt godt på billederne.

*** TEASER TIL NÆSTE BLOGINDLÆG ***
Som nogen af jer ved, så fik jeg sendt #4 ind til en fotokonkurrence, og.........

mere om det senere :D

0 kommentarer:

Post a Comment