Showing posts with label bryllup. Show all posts
Showing posts with label bryllup. Show all posts
Anne og Per
Sidste store opgave jeg var på foregik sidst i august måned. Det var et bryllup, hvor kulissen var sat i Den Gamle By i Aarhus. Super fed lokation, som jeg gerne vil dele her:
Jeg ser det mere og mere som mit hovederhverv at tage bryllupsbilleder, da jeg både personligt og fagligt kan være med. Det er bare utrolig fedt at involvere sig i to mere eller mindre ukendte menneskers liv. At følge dem på en dag i deres liv, hvor alt bare skal klappe og være klart efter måneders planlægning, og hvor jeg støder til umiddelbart i slutningen, det er bare helt vildt.
Jeg ser det mere og mere som mit hovederhverv at tage bryllupsbilleder, da jeg både personligt og fagligt kan være med. Det er bare utrolig fedt at involvere sig i to mere eller mindre ukendte menneskers liv. At følge dem på en dag i deres liv, hvor alt bare skal klappe og være klart efter måneders planlægning, og hvor jeg støder til umiddelbart i slutningen, det er bare helt vildt.
Pernille og Jesper BTS og tak til min far.
Jeg vil gerne dedikere dette indlæg til 2. shooteren på Pernille og Jespers bryllup - nemlig min far. Jeg er klar over det umiddelbart var en stor mundfuld da han fandt ud af han også skulle tage billeder. Men lad mig starte med at slå fast, at den opgave blev udført til perfektion. Se selv her:



Opgaven lød på at få kysset i kassen og brudeparret på vej ud af kirken, og det lykkedes ret godt. Min fars kamera er mit gamle 40D, som jeg på mange måder stadig savner og holder af - det har meget historie bag sig, men det er en helt anden/længere snak. Bevæbnet med 70-200 f/4.0 bagerst i kirken blev der skudt løs, og ovenstående er de tre billeder der er leveret til parret fra den solide 40D'er. Tak for hjælpen far.
Derudover var min far så rar at tage en masse BTS fotos (foruden at være omvandrende lysstativ), og de skal ikke bare gemmes væk synes jeg, så de kommer her:







Endelig skal I heller ikke snydes for en lille serie af nogle af de afleverede billeder. Det stod ned i stænger da vi var ude og skyde portrætterne, og det satte i den grad udstyret på prøve. Mine Cactus triggere stod af, eller dvs batterierne gik døde på trods af de var nyopladede. Heldigvis havde jeg min pc-cord med. Jeg havde også forberedt at min octabox skulle i brug, og min to sb800'ere var klar til arbejde monteret inden i den, men den kom desværre ikke i brug pga. vind og vejr. Det blev derimod holdt simpelt, alt der blev skudt med kunstigt lys kom fra min 420EZ'er monteret på stativ med en gennemskydningsparaply foran....alt det udstyr, og alligevel bliver jobbet klaret med en 200krs brugt blitz fra 1987 - herligt :)
Se en lille serie med de bedste billeder fra dagen:
Opgaven lød på at få kysset i kassen og brudeparret på vej ud af kirken, og det lykkedes ret godt. Min fars kamera er mit gamle 40D, som jeg på mange måder stadig savner og holder af - det har meget historie bag sig, men det er en helt anden/længere snak. Bevæbnet med 70-200 f/4.0 bagerst i kirken blev der skudt løs, og ovenstående er de tre billeder der er leveret til parret fra den solide 40D'er. Tak for hjælpen far.
Derudover var min far så rar at tage en masse BTS fotos (foruden at være omvandrende lysstativ), og de skal ikke bare gemmes væk synes jeg, så de kommer her:
Endelig skal I heller ikke snydes for en lille serie af nogle af de afleverede billeder. Det stod ned i stænger da vi var ude og skyde portrætterne, og det satte i den grad udstyret på prøve. Mine Cactus triggere stod af, eller dvs batterierne gik døde på trods af de var nyopladede. Heldigvis havde jeg min pc-cord med. Jeg havde også forberedt at min octabox skulle i brug, og min to sb800'ere var klar til arbejde monteret inden i den, men den kom desværre ikke i brug pga. vind og vejr. Det blev derimod holdt simpelt, alt der blev skudt med kunstigt lys kom fra min 420EZ'er monteret på stativ med en gennemskydningsparaply foran....alt det udstyr, og alligevel bliver jobbet klaret med en 200krs brugt blitz fra 1987 - herligt :)
Se en lille serie med de bedste billeder fra dagen:
Heidi og Kasper
Her i weekenden var jeg booket til Heidi og Kaspers bryllup. Et par som jeg kender fra Grenaa, men nu bor i Odense. Planen var at der skulle tages billeder i Seden Kirke, og on-location på Seden Strand. Jeg tror nok de syntes jeg var lidt nørdet, fordi jeg var så vild med stranden, da den lå op til en skov, og så en masse muligheder for fede billeder der....og JA, jeg bliver som en ivrig 5-årig med for meget sukker i kroppen hver gang jeg ser/oplever noget foto-fedt :D
For lige kort at ridse det tekniske op, så blev det hele skudt med min 24-70mm, som gjorde det helt fantastisk. Jeg kan godt se inde i kirken, at det var nødvendigt at skyde ISO1600 for ikke at få rystede billeder, men på 5d mkII gør det knapt så meget da den håndterer støjen noget bedre end min gamle 40D'er gjorde. En assistent på opgaver som denne er næsten et must, da jeg sveder som en gris af at rende frem og tilbage.
Jeg havde desuden få dage forinden modtaget min nye Menik softbox fra Photoflash.dk, og den blev brugt til alle billederne på stranden. Tak for det Anders-fra-Photoflash for super god service, det er IKKE sidste gang jeg handler der. Det gode ved Octaboxen er at jeg kan montere op til 4 flash inden i den, plus den der skyder ind fra min flash bracket bagpå - dvs. 5 flash i alt. Jeg har dog kun 3 pt - nemlig en 580EX mkI og to SB800'ere, men de fordeler lyset lækkert og blødt, og giver nok saft til at skyde den op. Jeg fik omkring f/5 på de fleste billeder, men kunne sagtens køre mere op, da flashene kun stod på 1/4 udladning hver....spændende at få den testet endnu mere!
Nok teknik, her er de skønne billeder fra dagen:
Og til de af jer der sidder med en iGadget, så klik her for Flickr-settet:
For lige kort at ridse det tekniske op, så blev det hele skudt med min 24-70mm, som gjorde det helt fantastisk. Jeg kan godt se inde i kirken, at det var nødvendigt at skyde ISO1600 for ikke at få rystede billeder, men på 5d mkII gør det knapt så meget da den håndterer støjen noget bedre end min gamle 40D'er gjorde. En assistent på opgaver som denne er næsten et must, da jeg sveder som en gris af at rende frem og tilbage.
Jeg havde desuden få dage forinden modtaget min nye Menik softbox fra Photoflash.dk, og den blev brugt til alle billederne på stranden. Tak for det Anders-fra-Photoflash for super god service, det er IKKE sidste gang jeg handler der. Det gode ved Octaboxen er at jeg kan montere op til 4 flash inden i den, plus den der skyder ind fra min flash bracket bagpå - dvs. 5 flash i alt. Jeg har dog kun 3 pt - nemlig en 580EX mkI og to SB800'ere, men de fordeler lyset lækkert og blødt, og giver nok saft til at skyde den op. Jeg fik omkring f/5 på de fleste billeder, men kunne sagtens køre mere op, da flashene kun stod på 1/4 udladning hver....spændende at få den testet endnu mere!
Nok teknik, her er de skønne billeder fra dagen:
Og til de af jer der sidder med en iGadget, så klik her for Flickr-settet:
Subscribe to:
Posts (Atom)