Heidi og Kasper

Her i weekenden var jeg booket til Heidi og Kaspers bryllup. Et par som jeg kender fra Grenaa, men nu bor i Odense. Planen var at der skulle tages billeder i Seden Kirke, og on-location på Seden Strand. Jeg tror nok de syntes jeg var lidt nørdet, fordi jeg var så vild med stranden, da den lå op til en skov, og så en masse muligheder for fede billeder der....og JA, jeg bliver som en ivrig 5-årig med for meget sukker i kroppen hver gang jeg ser/oplever noget foto-fedt :D

For lige kort at ridse det tekniske op, så blev det hele skudt med min 24-70mm, som gjorde det helt fantastisk. Jeg kan godt se inde i kirken, at det var nødvendigt at skyde ISO1600 for ikke at få rystede billeder, men på 5d mkII gør det knapt så meget da den håndterer støjen noget bedre end min gamle 40D'er gjorde. En assistent på opgaver som denne er næsten et must, da jeg sveder som en gris af at rende frem og tilbage.

Jeg havde desuden få dage forinden modtaget min nye Menik softbox fra Photoflash.dk, og den blev brugt til alle billederne på stranden. Tak for det Anders-fra-Photoflash for super god service, det er IKKE sidste gang jeg handler der. Det gode ved Octaboxen er at jeg kan montere op til 4 flash inden i den, plus den der skyder ind fra min flash bracket bagpå - dvs. 5 flash i alt. Jeg har dog kun 3 pt - nemlig en 580EX mkI og to SB800'ere, men de fordeler lyset lækkert og blødt, og giver nok saft til at skyde den op. Jeg fik omkring f/5 på de fleste billeder, men kunne sagtens køre mere op, da flashene kun stod på 1/4 udladning hver....spændende at få den testet endnu mere!

Nok teknik, her er de skønne billeder fra dagen:



Og til de af jer der sidder med en iGadget, så klik her for Flickr-settet:

0 kommentarer:

Post a Comment