#12 Nikolas the Greek

Her i uge 39 havde vi emneuge på skolen, og vi i mellemtrinnet arbejdede med vikinger. Udskolingen havde som traditionen byder Robinsonuge, og min gode kollega Nikolas var klædt ud som afghansk politimand. Det skulle jeg bare have et billede eller to af.

Setupet var lige til - en beauty dish med en 580EX+ TTL ledning til kameraet. Jeg har simpelthen fået nok af mine Cactus Triggere, og skal da også kun have sparet op til enten et sæt Skyports eller PWs.

Jeg er vild med, hvordan BD'en smider lyset omkring Nikolas her, på græsset og hegnet. Jeg har øget vignetteringen, for at effekten skal træde mere frem:

_MG_6799.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/4.5, 1/250s

_MG_6798.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/4.5, 1/250s

Næste billede har jeg brugt solen som modlys. BD'en sidder i toppen af brillerne, hvilket i mine øjne er en fed effekt. Jeg har leget med et gradueret filter i LR for at trække himlen frem/undereksponere den.
_MG_6796.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/5.6, 1/250s

Sidste billede i denne omgang er jeg gået tættere på. Det svære ved at tage billederne med Nikolas var at vælge mellem en hvid husmur med vinduer eller hegnet i haven, som der var meget bevoksning op af, og svært at ramme den afghanske stemning i Danmark, men bortset fra lokationsvanskelighederne, så synes jeg faktisk det er ramt meget godt.
_MG_6834.jpg
Nikolas @ ISO 100, 31mm, f/5, 1/250s

0 kommentarer:

Post a Comment