#2 Galla - og hvor det foregik

Oversigtsbillede del 1
_MG_1842

Vi startede i haven, og det var en skøn skøn have, men desværre også med ret mange irriterende ting i baggrunden (grene, buske, træer etc...). Det var en smule træls for at sige det på godt jysk.
Den meget direkte sol gjorde desværre også sit til at lyset blev en smule hårdt og meget kontrastfyldt. Min oprindelige ide gik ud på at gå i reflector-only-mode, men det gik jeg ret så hurtigt væk fra igen da jeg så lys-forholdet i haven. Jeg fik svoger/assistent til at arbejde med en gennemskydningsparaply monteret på et lysstativ med min 580EX I sat på 1/16 - 1/8 power. Lyset synes jeg blev ret lækkert (tjek det færdige resultat senere). Det smarte var at jeg fik min anden assistent/bedre halvdel, til både at blokere for sollyset (se billedet herunder for at se "effekten") samt reflektere sollyset vha. min hjemmelavede designer-reflektor skærm (noter: få mig en boom-stang, så den bliver lettere at holde for eftertiden).
_MG_1584
Skyggen til højre: assistent med paraply. Skyggen til venstre: assistent med reflektor i strakte arme.

Men hold op en god effekt det gav. Jeg har set en video på youtube hvor de arbejder med at fjerne solen fra modellens ansigt vha. en Sun Swatter, og det blev jeg lidt inspireret af.

Som udgangspunkt arbejdede jeg med disse tre opstillinger:

_MG_1845
A: Sollyset blokeret vha reflektor

_MG_1844
B: Sol i front på modellen, refleksion på skyggeside, gennemskydningsparaply vinkelret på solen.

_MG_1843
C: Sol i ryggen på modellen, lille refleksion på solsiden, gennemskydningsparaply (dejligt at have assistenter i stedet for stativer).

_MG_1841

Tid til bare at skyde løs uden brug af ekstern flash (ved godt at bloggen primært handler om netop det at tage billeder med flash off cam, meeen.....come oooon)

Det eneste jeg skulle koncentrere mig om (bortset fra at pege kameraet i den rigtige retning) var at kompensere for modlyset når jeg tog billeder mod/med solen.

Jeepen ville komme med de fire piger lidt i fem. Geek1=undertegnede, klar til at skyde løs :) Her er lige et af jeep-skuddene:

_MG_1696

Jeg opholdt mig primært på højre side af vejen på oversigtsbilledet, og fik taget en masse billeder af bl.a. fede biler, kjoler og glade mennesker i ca. en halv times tid.....det færdige resultat kommer senere....stay tuned :)

0 kommentarer:

Post a Comment