Mads og Julie

Jeg har det sidste stykke tid fulgt Zack Arias' CreativeLIVE workshop omkring hans arbejde som fotograf, og her fortæller han om, hvordan han startede, og hvilket udstyr han bruger osv. Noget af det han slår ekstra hårdt på er noget så simpelt som: "know your gear"....hvis ikke man kender begrænsningerne på ens udstyr, og ved helt præcist hvad det kan, og hvornår det kan det, og måske vigtigst - hvad det ikke kan, så får man det svært....

Jeg har hverken studie eller store dyre lamper (men det skal nok komme), og derfor, hvis jeg skal tage billeder udenfor, så er det enten med naturligt lys eller med hot shoe flash. Dem er der ikke nok kraft i til at kunne trække en blå himmel frem kl 14 om eftermiddagen ved skyfri himmel, så hvis der skal skydes på det tidspunkt må jeg tænke andre veje....

Min gode ven Mads havde ønsket billeder fra stranden med solskin, men jeg var klar over at mit udstyrs begrænsninger og foreslog derfor kl 21 om aftenen.

Jeg kunne holde en lukkertid på 1/100s som det hurtigste og få f/5.6 på himlen. Det kunne min nye octabox nemt arbejde med, og her er en par af resultaterne:

IMG_3930.jpg

IMG_3948.jpg

IMG_3955.jpg

IMG_3987.jpg


Jeg overvejer at starte en Headshot sektion op her på hjemmesiden, men jeg har simpelthen for få referencer til at kunne gøre det endnu. Dette shoot bød dog på et par stykker:

IMG_4004.jpg

IMG_4011.jpg

0 kommentarer:

Post a Comment