Siden sidst

Long time no see....her er et kort oprids siden billederne af Gerd til tagline.dk....Jeg vil gøre det utraditionelt, jeg vil gøre det kortere end normalt, jeg vil fortælle med billeder og ord, hvad der er sket siden sidst...

okay, here goes...

Helle havde brug for en række billeder til ansøgninger, cv osv, men der var også tid til at lege lidt med gels og hvidbalance
IMG_9206-Edit-Edit.jpg
IMG_9279-Edit.jpg


Pia Siig, hendes søster og børn. Heden i Grenaa dannede rammen om dette shoot.
IMG_9840-Edit.jpg
IMG_9860-Edit.jpg
IMG_9919.jpg
IMG_9963-Edit.jpg

Min søster Ina og hendes kæreste Lars blev tvangsindlagt havde brug for et par billeder til væggen derhjemme :)
IMG_0148-Edit.jpg
IMG_0171-Edit.jpg

Min kollega Mads, som er bokser, havde også indviliget i at få taget en række portrætter i bokseklubben.
IMG_0193.jpg
IMG_0204-Edit.jpg
IMG_0312-Edit-Edit.jpg
IMG_0329-Edit.jpg


Jeg blev endda booket af Mads til at tage holdbillede samt action billeder af november stævnet i SG hallen.
IMG_0411.jpg
IMG_0556.jpg
IMG_0609.jpg
IMG_0646.jpg
IMG_0869.jpg
IMG_0875.jpg
IMG_1067.jpg
IMG_1191.jpg


Min kollega Mette og hendes to søde børn
IMG_5483.jpg
IMG_5520.jpg


Det blev jul, og hvilken bedre lejlighed til at finde fotoudstyret frem?!?
IMG_6655-Edit.jpg
IMG_6702.jpg
IMG_6720.jpg

Anjas veninde Mona + kæreste
IMG_7722-Edit.jpg
IMG_7796.jpg


Min søster Ina gravid
IMG_8226.jpg
IMG_8303.jpg

Nytårsaften i lejligheden
IMG_8398.jpg
IMG_8414.jpg


Ferie i Sverige. Vi havde lejet en ødehytte langt fra alt og alle, ren afslapning ovenpå juleferien, med masser af besøg.
IMG_8459.jpg
IMG_8511.jpg


Portrætsession med Jacob og Tine. Det var ikke første gang jeg havde taget billeder af Tine, hun gør det rigtig godt iøvrigt, men det var det med Jacob. Jeg kender Jacob fra min skoletid, og han er ligeledes en ivrig fotograf, så det var super fedt at få prøvet et par ting af her.
IMG_8865.jpg
IMG_8888.jpg
IMG_8892.jpg
IMG_8915.jpg
IMG_8925.jpg
IMG_8994-Edit-2.jpg


Jeg fik langt om længe opgraderet på den trådløse-radio-sender-front....jeg gik fra Cactus v4 til v5 modellen, og hvilken fremgang der er sket her....de er pålidelige, sikre i drift....om plasticfornemmelsen holder, eller om de bliver kylet samme vej som v4'erne skal tiden vise....
IMG_9088.jpg
IMG_9094.jpg


OrdOverSvendborg - et projekt med 10 forfattere og 10 fotografer.
IMG_9129-Edit.jpg
IMG_9602-Edit-Edit.jpg

Baggrunde til tagline.dk
IMG_0239-Edit-Edit.jpg

Holdbillede og profilbilleder af Tved G&Is dameseniorhold på vegne af trænerteamet der ville takke for en god sæson.
IMG_0563.jpg
IMG_0579.jpg

Det var sådan ca. det for denne gang. Nye tider på bloggen, der kommer til at ske noget igen :)

...mere på vej...

#13 Gert - og hvad der ellers er sket af ting

Som nogen sikkert ved er hele konstellationen omkring Fionia Film gået fløjten. Hvad vi troede var starten på noget nyt og spændende viste sig at blive nedlagt inden det rigtig for alvor kom igang - og det er godt det samme. Nu er vi erfaringen rigere, og os der "var tilbage" har startet for os selv under nyt navn (det bliver offentliggjort senere).

Gert er nu kommet med som samarbejdspartner, og det var ham jeg denne gang skulle skyde et par billeder af. Klassisk butterfly-lyssætning - et lys en reflektor. Igen var det min 580EX'er der blev monteret bag min softbox fra Lastolite (som jeg nærmest tilbeder dagligt)....TTL ledning til kameraet....og WUUHUUU....mit NYE kamera....ja du hørte rigtigt, jeg har fået nyt kamera.....et Canon EOS 5D mkII direkte importeret fra Tyskland...noget af en frækkert...21mpx, 3fps, 1080p video, osv osv....lækkert lækkert....

Okay sidespring.....her kommer billedet:
IMG_9003-Edit.jpg
Gert @ ISO 100, 50mm, f/5, 1/200s 

Tiden var desværre en smule knap til dette portræt, hvilket gjorde at min "highlight" baggrund ikke blev sat op. I stedet for måtte jeg, som før nævnt, skyde med et enkelt lys, og derfor også fritlægge i post da jeg kom hjem. På trods af jeg hader det pillearbejde, så er det færdige resultat hæderligt, og det kan sagtens bruges til den kommende hjemmeside.
Desuden er kontrasten øget i Gerts øjne, og ikke beskåret så tæt igen, da det på ingen måde passede ind, hvis jeg snittede håret i toppen af billedet væk....prøv evt. selv med en finger eller lignende....ikke godt....

Hvad er der så ellers sket? 
Jo, jeg begynder så småt at blive mere og mere klar til at kunne starte virksomheden op sådan helt for alvor. Hvor kan jeg tjene penge, hvem er mulige købere af min ydelse osv. Jeg er igang med at lave en liste med to potentielle områder, hvor jeg kan udvikle min forretning, og når den er færdig går jeg i dybden med hvert enkelt.....en spændende proces jeg for alvor ser frem til, men stadig så tager jeg tingene stille og roligt...igen så er det noget jeg har fået inspiration fra ude på nettet.

Så er jeg også ved at færdiggøre en gearliste, som jeg bare MÅ eje.....i toppen finder vi bl.a. Canon EF 24-70mm 2.8L, objektivet som, efter skiftet til FF er et MUST....det bedste Canon walk-around objektiv der findes (det koster så også omkring de 8K, så der skal lige opspares lidt endnu). Derudover er søgeren faldet på et Manfrotto Boom stativ (420B), som jeg nok ikke kan undvære ret meget længere. Og så nævner jeg blot i flæng: nye radiotriggere, flere flashs, flash brackets, tasker til udstyr osv...det kan være jeg lige laver en top 5/10 over most wanted....

Så har jeg fået fremkaldt en masse billeder. Og hvorfor skriver jeg det her? Jo, jeg vil ganske enkelt anbefale billedbutikken.dk for at være en hurtig og effektiv leverandør af ens pletskud. Hvis man bestiller inden kl. 16 (mener jeg) så kommer de i postkassen dagen efter. Det er ganske vist ikke den aller billigste service på nettet, men det virker professionelt, og resultatet viser ingen drastiske udsving ift. hvad jeg ser på min skærm (iMac 20" kalibreret af Spyder Elite 3). Jeg er tilfreds.

Derudover er jeg blevet booket til et bryllup i juni....uha....godt der er noget tid til at forberede sig!

Det var alt for nu - tjek mickoutzen.dk for de nyeste billeder, eller her i portfolien ved at klikke øverst.

#12 Nikolas the Greek

Her i uge 39 havde vi emneuge på skolen, og vi i mellemtrinnet arbejdede med vikinger. Udskolingen havde som traditionen byder Robinsonuge, og min gode kollega Nikolas var klædt ud som afghansk politimand. Det skulle jeg bare have et billede eller to af.

Setupet var lige til - en beauty dish med en 580EX+ TTL ledning til kameraet. Jeg har simpelthen fået nok af mine Cactus Triggere, og skal da også kun have sparet op til enten et sæt Skyports eller PWs.

Jeg er vild med, hvordan BD'en smider lyset omkring Nikolas her, på græsset og hegnet. Jeg har øget vignetteringen, for at effekten skal træde mere frem:

_MG_6799.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/4.5, 1/250s

_MG_6798.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/4.5, 1/250s

Næste billede har jeg brugt solen som modlys. BD'en sidder i toppen af brillerne, hvilket i mine øjne er en fed effekt. Jeg har leget med et gradueret filter i LR for at trække himlen frem/undereksponere den.
_MG_6796.jpg
Nikolas @ ISO 100, 17mm, f/5.6, 1/250s

Sidste billede i denne omgang er jeg gået tættere på. Det svære ved at tage billederne med Nikolas var at vælge mellem en hvid husmur med vinduer eller hegnet i haven, som der var meget bevoksning op af, og svært at ramme den afghanske stemning i Danmark, men bortset fra lokationsvanskelighederne, så synes jeg faktisk det er ramt meget godt.
_MG_6834.jpg
Nikolas @ ISO 100, 31mm, f/5, 1/250s