Skal eller skal ikke....

Nu har jeg gennem længere tid gået og overvejet at skifte lidt ud i mine objektiver. Jeg har en 100mm f/2.8 macro som jeg slet ikke bruger i det omfang den fortjener, og en 70-200mm f/4.0 som desværre også bruger for meget tid i tasken. Jeg vil gerne opgradere til noget mere lysstærkt og har derfor ligget søvnløs over hvad jeg nu skulle gøre.

Derfor har jeg kigget på følgende to objektiver som udskiftning:


85mm 1.8 og 135mm 2.0
Førstnævnte skulle efter sigende være et rigtig godt objektiv til prisen, lavt blændetal og god brændevidde til portrætter og headshots. Det vil være hovedløst at kaste mønterne efter storebroderen 85 f/1.2, lige i min situation.
135mm vil være et fornuftigt kompromis i tele-enden, og det skulle tegne rigtig godt og skarpt, lav dybdeskarphed og en fornuftig rækkevidde. Jeg tænker primært til indendørs skud, bryllupper og generelt portrætarbejde.
Begge objektiver vil være et kærkomment eje.

Hvis dette skifte går igennem (mit hoved og bankkonti), så vil jeg kun være efterladt med et enkelt zoomobjektiv i tasken - nemlig 24-70. Den sidder bare på rigtig meget af min tid bag kameraet. Men jeg føler jeg er ved at tage skiftet til primes (altså IKKE-zoom) fuldt ud, så når jeg engang er klar til det, så skifter jeg den til en 35mm 1.4 L.

0 kommentarer:

Post a Comment